IKAN DILAUT, ASAM DIDARAT... DALAM KUALI, BIKIN MUFAKAT..

Sunday, March 13, 2011

ARAH?? MANE PERGI??

Assalammualaikum..
hai u all......................
malam sepoi-sepoi ni... 
entah kenapa aku rasa hilang arah...

serabut sangat kepala... ape pasal ea???
korang penah tak rasa apa yang aku rasa???
aku mahukan ketenangan je.....
tapi aku tak tahu nak kemana...
arah tak ada...

aku rasa macam-macam...
sakit ada... serabut..
sedih ada.... nak marah ada....
geram ada....
nak diam ada...
nak jalan-jalan...
nak makan...
tapi aku tak tau nak makan apa..
same la dengan nak nangis...
tapi aku tak boleh keluar air mata..
sedih.. tapi aku tak tau sedih kenapa...

penah tak korang rasa macam nie????

dari pagi sampai malam ni...
aku rasa serabut je...
stress sangat..
tension...


banyak lagi kerja aku yang tak siap...
sampai aku dah malas nak pikir...
entah la.....
mana lah semangat aku pergi ea???


kalau muke aku stress comel macam baby ni tak pe la...
ni bile stress...
jerawat buat perhimpunan kat halaman...
SEMAK JE...
AKU TAK PAHAM BETUL LA..!


cuba carik sesuatu yang boleh hilangkan stress...
tapi APE????

sampaikan tadi aku pergi pekan malam-malam sorang-sorang.. semata nak jalan-jalan..
nasib ada kawan yang sudi pinjamkan aku motor...
aku jalan naik motor.....
harap ada ketenangan........
tapi??? hampa....

ada kawan tegur aku...

KAWAN: KAU G PEKAN SORG? WAT PE?
AKU: JEJALAN JE.. PUSING2 THEN BALIK..
KAWAN: HAH?? LA.. ADE JUGAK ORANG MACAM KAU NI EA??
AKU: LA.. ADE JE.. KNP?? HAHAHA
KAWAN: APSAL?
AKU: NTAH.. HARI NI SERABUT SGT... TENSION WEH.. STRESS.. APE PON TAK JADI.....

pelik ea??? tapi ini benar....
kalau kat tempat aku belajar ni ada satu tempat yang boleh buat aku release...
aku akan pergi...

tapi kat sini... susah nak ada...
ada 2,3 tempat.. tp tak sesuai untuk gadis perempuan macam aku duduk kat situ
sorang-sorang..
jadi aku kuburkan je hasrat aku....

(T.T)



Ya Allah... tolong lah hambaMu ini... hilangkan stress ni...


p/s : aku tahu tidak semua manusia didunia ini sempurna dari cela... tapi setidaknya kita boleh mencuba...
       aku tahu manusia selalu alpa... tapi setidaknya kita cuba untuk mengingat...
       aku tahu manusia selalu mungkir.. tapi setidaknya kita boleh cuba menepati..


       key word "CUBA" perlu hadir dalam diri.. supaya kita senantiasa dapat memperbaiki diri...
       apa yang harus kita buat ialah SELALU MENGINGATI sesuatu yang telah kita ungkapkan... agar....
       SESUATU ITU TIDAK MENJADI SIA-SIA....

5 comments :

ekin said...

banyak2 berzikir,semoga tenang skit hati 2,biasa la dah nak abs2 sem ni keje berlambak2 nak2 plak dak final sem...semoga kuat ya! :)

Ze_Mhis said...

solat dan bace quran. insyaAllah hilang stress. gud luck

Unknown said...

hentak kepala kat dinding hehe
x dela
berdoa byk2


100 Blogger diperlukan

SyerraSharin said...

as...follow me back k

SuaraTersekat said...

eykin: thnks kak..
piah: yup.. trime kasih byk2..
manja: hahaha.. tak tau nak bang kat ne keplae ni..
syera..:steady..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...