IKAN DILAUT, ASAM DIDARAT... DALAM KUALI, BIKIN MUFAKAT..

Wednesday, November 16, 2011

HATIKU HATIMU MILIK DIA.

Assalammualaikum wahai Hati kecil makhluk ciptaanNya



Ini entry pendek. Semoga sampai apa yang ingin di sampaikan. Mudah-mudahan.



-Tolong ajarkanku untuk tidak tutup kamus hati-


Bukankah Allah telah tetapkan sesuatu itu sejak kau belum pun lahir ke dunia?maka, untuk apa engkau gusarkan. teruskan memohon dan minta petunjuk.Allah ada bukan untuk menolongmu. mecari apa yang telah DIA tetapkan untukmu.


-Ku cuba buka pintu dan membina pintu lain untuk bertandangnya seseorang mengetuk kembali. tapi ku tidak mahu ia datang mengetuk lalu pergi.-



Bukankah telah di beritakan bahawasanya JODOH PERTEMUAN AJAL MAUT semuanya ditanganNya? lantas untuk apa engkau fikirkan sesuatu itu? biar sahaja Allah menentukan segalanya. rancang sahaja perjalanan dan berdoa moga Allah titipkan keberkatan bersama hubungan itu. lalu jagalah ia sebaiknya.


-Tapi hati ini terlalu perih menerima semuanya.bagaimana cara untuk pulihkannya.-


Bukankah semua yang ada hanyalah pinjaman semata? hati itu juga seharusnya kau nyatakan bahawa ia milik Allah. bukan milik sesiapa selain Allah. jika itu yang kau akui dan teguhkan bersama maka, insyaAllah akan ada penawar buatnya meskipun sakit itu berjuta kali terasa. kerana Allah ada untuk sedia memberikan penawar. walau ia lambat ia tetap akan terubat dengan kuasaNya.




Nota berjalan :: Apapun yang kita lakukan di dunia. Apapun yang kita rasa. Berbaliklah kepadaNya kerana semua yang berlaku adalah atas izin dariNya. Apapun yang kita jalani dan kita rasai kita harus tahu. Kita milik DIA bukan milik sesiapa terlebih lagi makhluk yang juga diciptakan oleh DIA.

YA RABB.

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...