IKAN DILAUT, ASAM DIDARAT... DALAM KUALI, BIKIN MUFAKAT..

Monday, January 24, 2011

Hati sedang membara :: PANAS!

assalammualaikum

ok.. dah bersiap sedia nak g berperang ni..
wish me luck babe...

aku sangat geram sebenarnye, agak sukar untuk aku katakan mengapa. kadanga-kadang manusia ni, langsung tak boleh nak diramal. Nasibkan... kalau kita jumpe dengan manusia yang kita tak nak jumpe dalam hidup kita. *means, kat perangai dia* selama aku hidup, aku tak pernah nak membenci orang dan menganggap orang tu musuh aku, tapi...... kali ni, aku sedang membenci sikap orang tu.. ya sikap.. sbb aku tak nak membenci wajahnya... dia cantik!

Ya Allah, aku mohon kau jauhkanlah perasaan benci ini...ikhlaskanlah haty ini untuk memaafkan orang seperti ini.. aminnn...


kawan : kau ok??
aku: tak....
kawan : samelah...
aku : kau kenape???
kawan : tak ada apa.. masalah dengan bf je..
aku : ok, aku minta maaf tak dapat nak mendengar masalah kau hari ni.. aku tgh panas ni..
kawan : tak pe, aku faham..
aku : terime kasih.. esok kau cite k..

* aku memutuskan talian... *

entah la... hati sebenarnya sakit sangat dan bengang.. geram.. marah.. entah lah.. sedih sangat kenapa aku dapat jumpa orang yang maacam ni dalam hidup aku... *giler!*


Aku rasa macam nak hambur orang je... boleh tak???


nak menjerit marah.. tapi aku tak tahu kenapa aku malas nak bersuara kali ni...
agh!!! manusia ni, buat aku kesal...

dia ni melebih-lebih.. hal kecik diperbesarkan... 
gile..!



mulut aku seperti kena gam..
sebab aku tahu tahap diri aku,
kalau aku marah....
kau memang tak dapat nak control aku..
aku susah nak marahkan orang.. tapi
bila dia dah banyak kali wat aku sakit hati..
tu yang jadi macam ni...


aku on fb malam tadi lepas selesai buat benda-enda yang perlu diutamakan... lepas tu kawan aku chat aku..

GK 1 : hai salam.. buat apa tue?
aku : hai.. wasalam.. tak buat ape.. edit kertas kerje..
GK 1 : ok tak?
aku : tgh sakit haty dan geram.... 
GK 1: kenapa?? tak nak cerite?
aku :  esok lah dalam kelas... tak leh nak cite.. nanti lagi marah..
GK 1: ohoo... ok.. esok deh.. tapi pasal sape?
aku : manusia yang tak pekak tapi buat-buat pekak...bole melihat, dengar.. tapi hanya tahu bersuara je..
GK 1: saya ada kat rumah nul, ceritelah kalau nak k..
aku : esok...
GK 1: mcam mana pasal majlis tue? wajib?
aku : agrhh! dia saja yang melebih.. nanti esok saya buat pengumuman kat kelas pasal benda tue..
GK 1: ok..
aku : saya nak tido ni.. bye.. salam


*ye, lebih baik aku berdiam.. takot aku tak dapat kawal perasaan kalau aku cerite.. *



sedapnye.. teringin lah..!!!!


haiii.. makin bertambah panas lah nanti kalau makan durian.. hahaha.. biarkan aku mimpi durian...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ok, aku dah mula menenangkan diri aku...  Allah tahu akan hati ini... :)


ok selingan, aku tak tau sape mamat ni, tadi aku g google carik pasal hati panas... 
skarng cube perhatikan.. ape yang kena ngn mamat nie?? muke dia ada mcam org tngah marah ke?

*oppss.. sory bro..  pinjam gamba..*

and, bile aku perhatikan, muke dia macam muke bf kawan aku.. malam tadi baru g umah membe aku n ternampak wall paper kat hp dia... 
mungkinkah??? hahahahaha.. 

*aku : kawan sory.. *


p/s :: ok, lastly.. kadang-kadang kita harus mendengar apa orang lain ingin suarakan.. walaupun kita pandai bercakap.. tapi kalau kita tidak pandai mendengar.. tak ada gunanya... jangan jadi orang yang cantik, ada mata, ada mulut dan ada telinga.... tapi dia celik mata, tidak bisu.. tapi pekak untuk mendengar... orang ini, sangat bahaya.. dan dalam lingkungan untuk disenarai sebagai orang yang akan dibenci... sebab itulah Allah kurniakan kan lengkap dan sempurna.. ada mata, ada mulut dan ada telinga.. kalau Dia kurniakan mulut sahaja, sape yang nak mendengar??? fikirkan.!

5 comments :

~achai wife here~ said...

npe ni as????sbr ye...istifar bnyk2..

wen said...

Hi cikgu singgah sini... nampak update cikgu kat list.. sabar ye... memang selalu kita jumpa org mcm ni.. sabar jelah kita mampu kan?
xpun luah kat blog ( same like me) hehe

Syuki Mohd Sidi said...

uhu.... huhuhu,,, bru tgk pic yg as ckpkn ari 2... jauhhhh bbnor bezanya yunk.... :)

Nobita Sensei said...

tak hot tapi cool~

SuaraTersekat said...

anis: nothing dear.... dah ok dah.. :)

wen : yes.. btul tue.. eh u amik kos ape?? kite knl dalm alam maya je kan... :) thnks sudi komen... nnty i free nak jalan blog u plak..

syuki: hahahahah.... tahu tapi stail same... ahhhaha

nobita: knp lak tak hot tapi cool?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...