IKAN DILAUT, ASAM DIDARAT... DALAM KUALI, BIKIN MUFAKAT..

Monday, June 17, 2013

Lelaki Psiko Itu.



Lelaki Psiko Itu.


Berkelakuan aneh malam itu,
Datang kehadapan keretaku,
Merenung kami berdua,
Rapat hingga tersembam muka di cerminan.

Dia menghimpit ke tepi pula,
Mengetuk cermin di sisi,
Mengajak aku bersuara,
Berdebat dan tunjukkan muka.

Nyaring katanya,
Bilang aku garang,
Mengapa kini sepi diam,
Dia lihat aku lama.

Lelaki itu memberikan satu nota,
"Bila lihat awak saya jadi insaf",
Ditanya mengapa,
dia tidak menjawab.





Kartu nama diberikan kepada si kakak,
Kemudian di minta untuk disampaikan,
Aku melihat lama kad itu,
Ada nama, ada butiran tertera.

Rupanya dia siuman,
Bukan orang gila yang entah tidak kutahu siapa nama,
Dia ingin mengikuti aku kemana sahaja,
Sedar dalam akuan memang dia selalu perhatikan,
Hingga mengekori aku dari jarak selamat,
Lihat rumah berbatu,
Lihat halaman tak bersapu.





Pagi ini aku terlihat,
Ada satu tanda,
Di dada cermin dengan embun pagi,
Tapak tangan manusia,
Lelaki PSIKO itu.



# Suara Tersekat - 18062013
# Motif gambar dia? Dush3!!! Oh! aku suka cara dia berfikir. 

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...