IKAN DILAUT, ASAM DIDARAT... DALAM KUALI, BIKIN MUFAKAT..

Tuesday, June 4, 2013

Sumpahan Si Nenek Sihir


Assalammualaikum.


Dulu ada orang menyumpah aku, yang aku takkan bahagia. 

Aku akan binasa, Aku akan berada di bawah dan di sakiti.

Tapi hampir bertahun benda-benda tu semua berlalu. 
Aku rasa dia bukan Tuhan untuk cakap macam tu dengan aku.
Maka semua sumpahan tu tak terkena pun kat aku. 

Aku tetap bahagia. 
Tapi aku tak salahkan dia. 
Sebab aku tahu dia ada masalah jiwa. 
Ya, percayalah, orang yang selalu bercakap diluar kawalan
adalah seorang pesakit jiwa.

Jadi jangan mudah terpedaya. Buat apa korang sedih-sedih dengan psiko orang sakit jiwa? lebih baik bertawakal dekat Allah.

#pesanan untuk sahabat aku yang sedang kecewa dan merana. Opss! tak leh sebut nama. tapi kawan aku harap kau baca ni. Tolonglah jangan percaya sebab kalau tak kau pun akan jadi pesakit jiwa. kau nak?





Untuk Hidup dalam dunia nyata, kita kena menjadi seorang yang peka dan berpijak pada realiti. Ramai sekarang manusia yang hidup dalam halusinasi dan illusi. Fikirkan!

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...