IKAN DILAUT, ASAM DIDARAT... DALAM KUALI, BIKIN MUFAKAT..

Tuesday, January 18, 2011

PTPTN LAMBAT>> SALAH SIAPA????

Assalammualaikum..

ini adalah jawapan bagi permasalahan yang berlaku..
sejauh mana kesahihannya..
Wallahualam...

Menurut dari sumber yang aku perolehi, iaitu kakitangan PTPTN sendiri telah memberi maklum balas apabila abang aku bertanyakan tentang " Adakah duit PTPTN telah disalurkan kepada Pihak UPSI? Sudah diKREDITkan ataupun belum?"..

Ini adalah kenyataan yang telah dibuat kepada abang aku.. 

" Buat masa ni pembayaran belum pun dibuat pada pihak UPSI, atas sebab PTPTN kini sedang menutup buku akaun. Jadi, segala wang tidak boleh disalurkan buat masa ini. Ditambah pula, Pihak atasan belum pun mengemukakan atau memberi sebarang notis dan surat untuk membuat pengagihan duit kepada pihak UPSI. atas sebab ini, pemindaan wang masih belum dapat dilakukan.. " 

tambahan: " apa-apa sebarang info akan diberitahu lagi "..... Ni kata abang aku la...( kalau dia bohong kat aku, means aku pon bohong la kat korang..tp, dun wory insyaAllah, tak... sebab dia ada kenalan kat sana.."

ok, settle.. sesi maklum balas tu..

......tapi, takkanlah sampai begitu lama pihak PTPTN akan buat pindaan wang kepada pihak UPSI kan?? Sebab result dah pun keluar sebulan. kenapa pihak PTPTN tak buat pembayaran pada kita dahulu sebelum closing acount...atau mungkin, ada masalah yang mana ia datang dari Pihak kita sendiri iaitu UPSI...contohnya, pihak UPSI sndiri yang lambat memberikan result kita kepada pihak PTPTN ... mungkin kah????


Nota Kuali :: Pada aku pula, kalau ianya adalah dari kesalahan pihak kita sendiri.. memang sangat sedih dan teramat menduka citakan sebab, pihak yang berwajib seperti tidak mengambil kira akan masalah yang akan berlaku kelak (eg. sekaranglah.... ). Kesian pada warga yang teraniayalah.. dalam sebuah Universiti atau kolej  dan sewaktu dengannya.. ia seperti sebuah negeri yang mana didalamnya ada pihak kerajaan (kakitangan pentadbiran) dan rakyatnya (student). Bukankah kerajaan harus mengutamakan kebajikan rakyatnya???
......dan untuk membina sesuatu projek sekalipun, kerajaan harus mengutamakan pilihan yang memaksimumkan kebajikan dengan mengambil kira kebajikan rakyat mereka sendiri.. kena ada kos lepas la... ( ceh dah masok bab ekonomi dah nie..).... hurmm pape pun sabar je la...Nak interup lebih-lebih karang banyak pula isu yang timbul... apa-apa pun diharap pihak yang berwajib lebih komited dalam melakukan dan melaksanakan tugas mereka.. sekian....



 p/s :: Nak tunding mana-mana pihak pun susah juga. Kadang kita ni nampak buruk orang saje.. baik orang kita tak nampak..bila buruk heboh nak jaja, kesabaran langsung susah nak bagi.. tapi kalau baik nak cakap terima kasih pun susah nak keluar.. tak pula orang heboh... kan???

p/s/s ::  Tapi... ramai orang cakap la.. kesabaran kita pun ada batas nya... ( ini orang cakap la..)



ok.. ini link yang korang boleh rujuk ea untuk maklumat.. aku nak buka link yang pasal TERKINI DARI UPSI: Zahar, tampil perjelas isu PTPTN.. tapi tak boleh nak buka pula, kalau korang boleh buka.. sila drop komen and share pada aku dan kawan-kawan lain ok.. peace...


jom layan kepala... :)

waaaaa................!!!!
makan.... nyum3...! :'(


waa...... kasutttt :'(


waaaa...... assgmnt :'(
payung.. :'(
duit elektrik.. :'(
projek... :'(
buku.. :'(

jom kira hary... :)


31... LAMBAT LAGI DA........... :'(


OK.. DAPAT DUIT... SETTLE MANA YANG PERLU DULU K...
PASTU KIRA KAT TGN TINGGAL BAPE....MSTI TAK DE...
BYK PAKAI DUIT LA SEM NI..

MAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKK!!!!!



OK.. LAYAN FEEL.. AMIK MOOD JAP..
PEACE..

BYE.. :)


7 comments :

miZz iNtaN (^ ~ ,) said...

politik ni semua..HAHAHAHA!!tiba-tiba..

SuaraTersekat said...

intan: yess.. hahahah.. >> motif...

Anonymous said...

adoi x pikir ke budak2 yang susah.... asgment lagi. sume 2 guna duit.. x dak duit x bjalan sume benda.....

SuaraTersekat said...

anonymous : ye btul tue.. makluman yang diperolehi dari kawan-kawan dan dari berite yang tak didokumentasikan, pihak akademik lambat berikan result pada pihak ptptn.. jadi diharap dapat bersabar...

Anonymous said...

JPA pun lambat masuk.
nape entah!
bosan nk tggu!!!!
benci2!!!

Luqman Zakaria said...

hi!salam kenal! arep follow blog kamo !singgahlah ke teratak arepnakbebel plak k!kalau nak follow balik pon bole gak!hehe :P

http://myamigosspace.blogspot.com/

(arep x pernah nak check plak!sebab biase arep dapat hujung sem!kalau ujung sem nih tak dapt ,,baru nk tepon dorang!)

SuaraTersekat said...

lelaki ini: ye ke?? bukan JPA awal ke biasanye??
kawan sy pon cakap yayasan tak masok.
lagi.. tapi dia cakap minggu lepas la.

arep_lm: ooo.. ye ke? kami sem ni agak sengkek
jugak la..sbb byk duit kne pakai untuk
buat bengkel...sbb tu ramai yang
tertanye2.. ok blog anda akan
diterjah.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...