IKAN DILAUT, ASAM DIDARAT... DALAM KUALI, BIKIN MUFAKAT..

Thursday, May 16, 2013

Selamat Hari Cikgu

Assalammualaikum.

Hari ini bertarikh 16 Mei 2013,
Sudah lama masa berlalu,
Tinggalkan jejak kaki ku di kota itu,
Kota pendidik, Kota ilmuan.

Akui, ku rindu bertamu di ruang kota itu,
Setiap masa kenangan selalu dalam ingatanku,
Benar! waktu ada kita bersahaja,
Sudah tiada dan habis waktu kita mahu.

Kota itu mengingatkan aku pada kalimat CIKGU,
Seingat aku aku kosong waktu hari pertamaku,
dan pada hari terakhirku aku dibekalkan sesuatu,
Untuk mengembara dengan ilmu, sebar dan tebar pada anakku.

Kini,
Aku benar-benar rindu,
Akan semuanya satu persatu,
Sejak aku dibangku dan pergi berlalu,
Aku rindu sahabat, aku rindu ilmu dan aku rindu CIKGU.

Hargai setiap detik yang kita punya.
Meski kita tidak tahu ia sampai bila.
Kerna sehabisnya waktu itu tiba.
Kita akan kalam dalam kenangan terindah.
Abadikan sesuap ilmu yang telah dibaja.
Oleh cikgu yang mulia.


Selamat Hari Guru buat semua warga pendidik!


No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...