IKAN DILAUT, ASAM DIDARAT... DALAM KUALI, BIKIN MUFAKAT..

Tuesday, May 28, 2013

Soalan Yang Tiada Jawapan


Assalammualaikum.

Pagi ku tersedar dengan senyuman.
Aku yakin semalam aku tidak bermimpi.
Mendengarkan kalimat dua daripadanya.
Sekadar bersoal tentang sesuatu.

Tiada ungkapan indah mampu aku ungkapkan lewat gelap semalam.
Hanya penggelengan kepala tanda tiada jawapan.
Soalan itu tidak memungkinkan aku menjawap.
Ekoran kenyataan keras kelmarin.

Suram nadanya.
Bukan aku tega.
Tapi ia yang mula mencipta.
Terkadang tertanya, soalan apakah itu?

Senang untuk dijawap.
Susah untuk di ungkap.
Lalu aku pilih berdiam.
Menyetujui perungkapan kelmarin.





.....dan menjadikan ungkapan sedih darinya menjadi nyata.
.....kita perlu hormati keputusan dia, kerna dia juga mahukan yang terbaik dalam dirinya.
.....mungkin dia sudah kuat untuk memberi kenyataan itu.
.....lewat subuh aku terus berdoa agar semuanya tenang seperti biasa.




Resepi masakan kehidupan :

"Adakalanya kita perlu menyetujui dan menghormati keputusan seseorang tanpa berkata apa-apa. Ia bertujuan memberikan dia sedikit tekanan kemesraan untuk membenarkan dan menegakkan keputusan yang telah dilakukan oleh dirinya sendiri -SuaraTersekat 29.05.13 "


No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...